22 - شوال - 1429 هـ
23 - 10 - 2008 مـ
۲-آبان-۱۳۸۷ه.ش.
12:02 صباحاً
________
پاسخ به المسافر ومحمد حسام:
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على محمد رسول الله صلى الله عليه وآله الطيبين والتابعين للحقّ إلى يوم الدين، وبعد..
برادران من "المسافر"و"محمد الحسام" السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته، السلام علينا وعلى جميع إخواننا المسلمين؛ شما حق را میخواهید یا باطل را؟ اگر حق را میخواهید؛ من به شما نمیگویم که من نبی یا رسول هستم، بلکه امام عادلی هستم که حرف نهایی و جدا کننده حق از باطل را میزنم و سخن بیهوده نمیگویم. اگر شما از خردمندان باشید که درآیات کتاب تدبر میکنند؛ به شما قول میدهم که قانعتان خواهم کرد و به اذن خداوند این کار برایمان آسان است. میبینم با حجتی که خداوند در برابر شما برایم نهاده است یعنی حروف (ن) (ص) با من مجادله میکنید. این حروف چیزی نیستند جز رمز اسامی که خداوند به آدم علیه السلام آموخت. آنها خلفای خداوند از ذریهی آدم هستند برخی رسول و نبیّ و برخی از ائمه صالحند و خداوند نام همه آنها را به آدم علیه الصلاة و السلام آموخت و به آدم فرمان داد تا آنها را به ملائکه بیاموزد. یعنی نام خلفای خداوند در زمین، قبل از متولد شدن آنها از مادرانشان برای ملائکه روشن شد، حال به بشارتی نظر کنید که خداوند از طریق ملائکه به نبیّ خود زکریا علیه الصلاة و السلام میدهد. خداوند تعالی میفرماید:
{يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسمه يَحْيَىٰ لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا} صدق الله العظيم [مريم:۷].
{إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّـهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِّنْهُ اسمه الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ} صدق الله العظيم [آل عمران:۴۵].
از خلال این آیات است که درمییابیم خداوند نام خلفای خود در زمین را به آدم آموخته و به او امر نموده است که آن نامها را به ملائکه بیاموزد. لذا اسامی تمام خلفای خداوند در زمین از نفر اول که پدرمان آدم علیه الصلاة و السلام است تا آخرینشان که خلیفه خداوند مهدی است؛ برای ملائکه معلوم شده است.
{وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغَاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِي الظُّلُمَاتِ أَنْ لا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ من الظَّالِمِينَ} صدق الله العظيم [الأنبياء:۸۷].
{كهيعص ﴿١﴾ ذِكْرُ رَحْمَتِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا ﴿٢﴾} صدق الله العظيم [مريم]
{ما الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّيقَةٌ} صدق الله العظيم [المائدة:۷۵].
این اولین حرف از حروف نام (ناصر) است؛ انسانی که خداوند برای یاری به محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، بیان حق قرآن عظیم را در آخرالزمان به وی خواهد آموخت و حجت او کتاب مسطور قرآن عظیم خواهد بود چون خداوند به نبی خود وعده داده است که وی را یاری کرده و امر او را بر عالمیان غلبه خواهد داد تا تمام دین در زمین برای خداوند باشد و خلافت اسلامی را برقرار خواهد ساخت که تمام زمین را دربرگیرد و مقصود خداوند تعالی از قسم خوردن به (نون) در این فرموده همین است :
{ن ۚ وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿١﴾ مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ ﴿٢﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿٣﴾ وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ ﴿٤﴾ فَسَتُبْصِرُ وَيُبْصِرُونَ ﴿٥﴾ بِأَييِّكُمُ الْمَفْتُونُ ﴿٦﴾ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ ﴿٧﴾} صدق الله العظيم [القلم].
{ص ۚ وَالْقرآن ذِي الذِّكْرِ ﴿١﴾ بَلِ الَّذِينَ كَفَرُوا في عزةٍ وشقاقٍ ﴿٢﴾ كَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَبْلِهِم مِّن قَرْنٍ فَنَادَوا وَّلَاتَ حِينَ مَنَاصٍ ﴿٣﴾} صدق الله العظيم [ص]
آیا در این تدبر نمیکنید که خداوند به این حرف (ص) و قرآن حاوی ذکر قسم میخورد؟ هدف قسم در این موضع پنهان است؛ زيرا موضوع شناخته شده قسم خداوند است {ص وَالْقرآن ذِي الذِّكْرِ} و قسم مخفی وعده خداوند با ظهور {ص وَالْقرآن ذِي الذِّكْرِ} بر کسانی است که عليه دين خداوند در عزت و ستیزه جوییاند که با عذاب شدیدی همراه است که در یک شب بر سرشان فرود خواهد آمد و آنان ذلیل و خوار خواهند شد. در فرموده خداوند تعالی به حق تدبر نمایید:
{ص ۚ وَالْقرآن ذِي الذِّكْرِ ﴿١﴾ بَلِ الَّذِينَ كَفَرُوا في عزةٍ وشقاقٍ ﴿٢﴾ كَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَبْلِهِم مِّن قَرْنٍ فَنَادَوا وَّلَاتَ حِينَ مَنَاصٍ ﴿٣﴾} صدق الله العظيم [ص]
ممکن است یکی از برادران مسلمانم مرا مورد ملامت قرار داده و بگوید:"ناصر محمد یمانی؛ تو را چه میشود که به تهدید کردن کفار با عذاب خداوند بسنده نکرده و ما مسلمانانی را که به کتاب خداوند و سنت رسول او صلّى الله علية وآله وسلّم ايمان داريم را هم برحذر میداری؟ چرا خداوند ما را عذاب میکند. خداوند که بر بندگان ظلم روا نمیدارد؟"پس در پاسخ او به حق میگویم: چون من شما را به کتاب خداوند و سنت حق رسولش دعوت میکنم تا در بین علمایتان به حق و بر أساس محکمات کتاب خدا و سنت حق رسولش حکمیت کنم؛ اما مرا به مسخره میگیرید. برای مثال المسافر میگوید:
غریب است که تو نون و القلم باشی و از آن غریبتر اینکه (ص) و القرآن شده باشی. نمیبینی که کمی زیاده روی کردهای؛ نمیبینی که همچنان در تفسیر قرآن داری پیش میروی و تصور کردهای که نام تو و رسم تو عمل تو در آن نازل شده، آیا نمیبینی که شاید سیاره عذابی که ادعا میکنی در راه است؛ میهمان تو شود چرا که در تفسیر زیاده روی کرده و در حق خود غلو میکنی؟.به هرحال مهم این است که ما خداوند را حمد میگوییم که به ما عقل و تفکر داده تا بتوانیم دروغ و راست را تشخیص دهیم
خداوندا اگر به ما عقلی دادی كه میفهمد و واقعيت را از خيال تشخيص میدهد. خدايا تو را سپاس به خاطر آنچه از ما گرفتی و آنچه به ما دادی
درود .
به شما به حق پاسخ داده و به شما وعده میدهم- وعدهای که دروغین نیست- شما از کسانی هستید که سیاره عذاب دردناک شما را عذاب خواهد کرد؛ چون حق را استهزاء کرده و بدون علم و هدایت و کتابی روشنگر؛مجادله میکنید؛ مگر اینکه توبه نمایید. اگر بیانی بهتر و تفسیری نیکوتر از تأویل ناصر محمد یمانی برای قرآن دارید؛ راست میگویید آن را بیاورید. پایگاه من به روی همه شما باز است؛ تا روشن گردد چه کسی از نظر علم و استدلالهای روشنگر بر دیگران مهیمن است و از نور پروردگارش برخوردار است؛ اگر از عقل خود یاری میجویید....حتی اگر تفاسیر مفسرین را بیاورند که مخالف بیان ناصر محمد یمانی است؛ خردمندان تفاوت واضح بین حق و باطل را در خواهند یافت تفاوتی که مانند فرق بین نور و ظلمات است و اگر همان طور که میگویید عقل داشته باشید برایتان روشن خواهد شد که بین تأویلی که ناصر محمد یمانی برای اسامی آموخته شده به آدم آورده است و تأویلهای مفسرین دیگر واقعاً تفاوت وجود دارد؛ برخی میگویند اسامی که خداوند به آدم آموخت نام کوه و درخت و موجودات بوده است؛ سبحان الله! آیا برای آنها اسامی واحدی در تمام زبانها وجود دارد که به بشر ارث برسد که این فلان درخت است و این کوه و این صحرا و این مرغ و این اردک و این الاغ و این اسب و این بز و این گوسفند؛ آیا عقل خود را بکار نمیگیرید؟ و به دنبال هر باطلی میافتید در حالی که میدانید که در زبانهای دیگر نامهای متفاوتی برای درخت و کوه و جنبندگان وجود دارد و بشر این اسامی را از پدرشان آدم به ارث نبردهاند. بلکه اگر حق تدبر در قرآن را آن گونه که شایسته آن است بجا آورید؛ به یقین درمییابید که مقصود، این مطالبی که مفسران ندانسته به خداوند نسبت میدهند، نیست. به استهزاء کنندگان شما میگویم که ما برای یکی از آیات مقایسهای انجام خواهیم داد بین بیان ناصر محمد یمانی و بیان مفسران. تفسیر مفسران از آیه قرآن را مینویسیم تا بیان مرا با تفسیرهای آنان مقایسه کنید... در ادامه سؤالی فردی میآید که از یکی ازعلمای مسلمین درباره تفسیر چیزهایی که خداوند به آدم آموخته است سؤال کرده است:
جواب:الحمدالله؛ امام ابن کثیر رحمة الله در تفسیر خود (1/256 ت. أبو إسحاق الحويني) در باره( وعلم آدم الأسماء كلها ) گفته است: الصحیح می گوید او اسامی تمام اشیاء و ذات و صفات آنها ( اسماء ذات و صفات ) و أفعال آنها و حتی بادی که از بدن خارج می شود(الفسوة والفُسية) را به او آموخته است یعنی اسامی و ذوات و اعمال بزرگ و کوچک و برای همین البخاری در تفسیر این آیه در کتاب تفسیر صحیح چنین گفته و ابن کثیر با استناد به البخاری از أنس و او نیز از نبی صلی الله علیه و سلم نقل کرده که:" مؤمنان در روز قیامت جمع شده و می گویند: اگر کسی نزد پروردگار ما را شفاعت کند؛ آدم می آید به او می گویند: تو پدر انسان هستی و خداوند ترا با دست خود آفریده و ملائکه دربرابرت سجده کرده اند و خداوند تمام اسامی را به تو آموخته است....ادامه حدیث" این دلیل آن است که او(آدم) نام تمام مخلوقات را می داند و برای همین گفت:" ثم عرضهم على الملائكة " یعنی نامها را .ا.ه . الحافظ ابن حجر در الفتح(8/10) در این باره مطالبی را فهرست و نقل کرده است: در مورد منظور از "أسماء" اختلاف هست.گفته شده اسامی ذریه آدم است؛ یا اسامی ملائکه است و یا نام اجناس بدون ذکر نوع آنهاست .گفته شده اسامی تمام چیزهایی است که در زمین هستند و گفته شده است اسامی همه چیزها حتی ظرف غذا.اما الشوکانی در فتح القدیر(1/64) می گوید: "أسماء" لغات و عبارات هستند و منظور نام چیزهاست.اکثر علما همین را می گویند و این معنی حقیقی اسم است وتأکید میکند که تمامی اسامی به آدم یاد داده شده است و هیچ چیز فرو گذاشته نشده چه چیزهایی که موجود بوده و چه چیزهایی که موجود نبودهاند و خداوند تعالی آگاه تر است.
{وعلم آدم الأسماء كلها ثم عرضهم على الملائكة} [البقرة:۳۱] صدق الله العظيم
جواب سؤالی که از یکی ازعلمای مسلمین شده بود تمام شد؛ کسانی که از چیزی که نسبت به آن آگاهی ندارند پیروی مینمایند. درحالی که خداوند توصیه کرده تا از علمایی که دانششان با دلایل روشن ثابت نشده برحذر بوده و فرمان داده است تا انسانها از عقلشان استفاده کنند. خداوند تعالی میفرماید:
{وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَـٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا} صدق الله العظيم [الإسراء:۳۶]
!!!
اگر آن گونه که میگویید شما از عاقلان هستید؛ آیا قبول میکنید که " الفسوة والفُسية" از جمله اسامی است که خداوند به آدم آموخته و موضوع گفتگو بین خداوند و ملادکه پیرامون "الفسوة والفُسية" است!! حال به سراغ حکمیت بر اساس کتاب خداوند میرویم تا ببینیم که گفتگوی خداوند و ملائکه پیرامون نام گذاری " الفسوة والفُسية" که از مخرج خارج میشود و همچنین اسامی درخت و کوه و جنبندگان بوده است-که اگر چنین باشد- همان گونه که شما تصور میکنید ناصر محمد یمانی؛ دروغ گویی گستاخ است نه مهدی منتظر که به جز حق به خداوند نسبت نمیدهد و اگر دیدیم موضوع گفتگو بین خداوند و ملائکه پیرامون خلفای خدا در زمین است نه " الفسوة والفُسية" و مرغ وقدح چوبی؛ آن وقت چه؟ آیا تفکر نمیکنید؟ میبینم که میگویید عاقلید؛ اگر واقعاً عقل دارید؛ خواهید دید که اسامی که خداوند به آدم آموخت؛ نام فرزندانی از نسل آدم بود که خلفای خداوند در زمین هستند؛ خداوند ما را با آدم آفرید و همه ما را در"صلب" او نهاد. خداوند تعالی میفرماید:
هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ ۖ فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ ۖ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَىٰ} صدق الله العظيم [النجم:۳۲].
برخی از شما که به ناحق امر مرا انکار میکنند با تعجب میگویند:" ما را چه می شود که این عهد ازلی را به یاد نداریم؟" در جواب میگوییم: مردم این عهد را به یاد نمیآورند مگردر روز قیامت. تصدیق فرموده خداوند تعالی :
{وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ ﴿١٢٤﴾ قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنتُ بَصِيرًا ﴿١٢٥﴾ قَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا ۖ وَكَذَٰلِكَ الْيَوْمَ تُنسَىٰ ﴿١٢٦﴾}صدق الله العظيم [طه].
{وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَـٰذَا غَافِلِينَ} صدق الله العظيم [الأعراف:۱۷۲].
انسان در روز قیامت به یاد خواهد آورد که در زمان ازل و قدیم؛ روزی که با خداوند میثاق بست؛ بینا و بصیر بوده است. انسان عهد قدیمی را که درپیشگاه پروردگارش بسته بود را به یاد خواهد آورد؛ چون در روزی که خداوند از ذریه آدم میثاق گرفت؛ آنها نسبت به حق بصیرت داشتند و لذا انسانی که از یاد خداوند رحمان روگردانده میگوید که به یاد دارد که در روزی که خداوند پدر ما آدم و ذریه او را آفرید؛ بصیر بوده و عهد ازلی و قدیم خود را به یاد میآورد و لذا میگوید:
{ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنتُ بَصِيرًا ﴿١٢٥﴾ قَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا ۖ وَكَذَٰلِكَ الْيَوْمَ تُنسَىٰ ﴿١٢٦﴾}صدق الله العظيم
آنگاه خداوند با این آیه که نشان دهنده برانگیخته شدن رسولان است برایش حجت میآورد:
{قَالَ كَذَلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا وَكَذَلِكَ الْيَوْمَ تُنسَی} صدق الله العظيم
یعنی بعد از خروجتان از بهشت-زمینی- خداوند کسانی را برانگیخت تا آیات پروردگار را به شما تذکر دهند؛ اما شما آنها را نیز مانند عهد خود؛ از یاد بردید و ما نیز در این روز-قیامت- شما را از یاد میبریم. خداوند تعالی میفرماید:
{قَالَ كَذَلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا وَكَذَلِكَ الْيَوْمَ تُنسَى }صدق الله العظيم
چون خداوند بعد از خارج شدن ما از بهشت –زمینی- وعده داد که کسانی را در میانمان بر میانگیزد تا به حق به ما یادآوری کنند. خداوند تعالی میفرماید:
{وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَـٰؤُلَاءِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٣١﴾ قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا ۖ إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ ﴿٣٢﴾ قَالَ يَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَائِهِمْ ۖ فَلَمَّا أَنبَأَهُم بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ ﴿٣٣﴾} صدق الله العظيم
{أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ؟} صدق الله العظيم
محمد حسام تو گفتی
{أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}
مقصود خداوند از اینکه به ملائکه میفرماید"اگر راست میگویید" درباره این سخن ملائکه است:
{أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ}
آیا آنها بهتر میدانند یا خداوند؟ و خداوند است که میداند چه کسی را برگزیده و انتخاب نماید؛ اما ملائکه که حتی نام خلفای خداوند را هم نمیدانند؛ از کجا خبر دارند که اینان بعد از برگزیده شدن به خلافت؛ در زمین فساد کرده و به ناحق خونریزی به راه میاندازند؟ بلکه خداوند آنها را اصلاح کرده و بعد از آنکه خداوند ملکوت خلافت راشده و هدایتگربه سوی حق را به آنان عطا نمود، به عدالت رفتار کرده و کوچکترین ظلمی نمیکنند و مردم را به راه خداوند عزیز و حمید راهنمایی مینمایند.
https://mahdialumma.com/showthread.php?15630
أخو الصالحين، الإمام المهدي المنتظر ناصر محمد اليماني.