الإمام ناصر محمد اليماني
27 - 06 - 2012 مـ
۷ - تیر - ۱۳۹۱ ه.ش.
04:52 صبح
[ لمتابعة رابط المشـاركــة الأصليَّة للبيــان ]
https://mahdialumma.org/showthread.php?p=49165
ـــــــــــــــــــــ
پاسخ مهدی منتظر به سؤال یکی از پرسشگران درباره اسم اعظم خداوند...
بسم الله الرحمن الرحيم، و الصلاة و السلام على جدي محمد رسول الله و آله الأطهار وجميع أنبياء الله و رسله و آلهم الأطهار و جميع المسلمين التابعين للحق إلى يوم الدين..
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته برادر گرامی «أسس» خداوند تعالی میفرماید:
{ أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىَ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ } صدق الله العظيم [التوبة:۱۰۹]
از علمای امت در تعجبم، کسانی که خداوند آنها را از دعوت امام مهدی ناصر محمد یمانی در «عصر گفتوگو قبل از ظهور» آگاه کرده است، اما یکی از مشایخ مشهور جرأت نکرده است تا با گذاشتن عکس و نام واقعی خود با امام ناصر محمد یمانی پیرامون رکن نماز که ستون دین است؛ به گفتوگو بنشیند.
ممکن است «أسس» بگوید: «چرا به جای آنکه برای یکی از شیوخ معروف که از انصارت نیست نماز را توضیح دهی، بیان مربوط به نماز را برای انصار خود کامل نمیکنی؟» پاسخ امام مهدی ناصر محمد این است: ای مرد! امام مهدی نمیخواهد یک فرقه جدید به فرقههای اسلامی اضافه کند، چون اگر آن را به صورت کامل بیان کرده و به انصار دستور بدهیم تا ملزم باشند نماز خود را بر اساس بیان حق نماز بهجا آورند؛ مجبور میشوند که مساجد خداوند را ترک کرده و در منازلشان نماز بهجای آورند و این به دعوت مهدوی صدمه میزند. مردم خواهند گفت: فلانی برای اقامهی نماز پنج بار در مسجد حاضر میشد تا اینکه پیرو امام ناصر محمد یمانی شد. حال در مسجد ولو یک نوبت از نوبتهای نماز را اقامه نمیکند و مردم تصور خواهند کرد ناصر محمد یمانی باعث گمراهی مردم شده و از او بیشتر بدشان میآید و حکم بر گمراه بودن او میدهند و به این ترتیب در حق خود ظلم کرده و از دعوت حق پروردگارشان رو میگردانند. لذا نمیخواهیم بیان نماز را برای انصار عزیزم کامل کنیم و به آنها دستور دادهایم نماز خود را مانند نماز اهل سنت و جماعت بهجا آورند ولو اینکه رکعتهای نمازشان بیش از حد مفروض باشد، خداوند آن را به عنوان نافله مینویسد. خداوند نماز مسلمانان را ولو در نحوه بهجا آوردنش اختلاف باشد میپذیرد؛ مهم این است که نمازشان باید عاری از شرک بوده و احدی را با خداوند نخوانند. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
قسم به خداوند آسمانها و زمین و آنچه که بین آنهاست و پرودگار عرش عظیم که به ملکوت دنیا و آخرت و مانند آن، هر چه که میخواهد باشد و هر اندازه هم که مهم باشد، ولو مُلک بلا حدودی باشد که خداوند به تکتک آنها بدهد؛ راضی نمیشوند مگر اینکه نعیم اعظم ملکوت خداوند محقق شود یعنی خداوند ارحم الراحمین در نفس خود راضی شود. این از شدت محبت آنها نسبت به خداوندشان است که از مرزهای مادی دنیا و آخرت گذشته است. آنها میگویند: چگونه از بهشت نعیم و حور العین لذت ببریم درحالیکه خداوندی که بیش از هر چیزی در نزد ما محبوب است، در نفس خود، بهخاطر بندگان گمراه که ]از اعمال خود] پشیمان شدهاند متحسر و حزین باشد! ممکن است این مردی که امیدواریم قلبش بر تقوا بنیان شده باشد [أُسس على التقوى] بگوید: «ناصر محمد؛ آیا تو ادعا میکنی خداوند بهخاطر کافران مفسد در زمین که از دعوت حق روبرگردانیدهاند، در زمان حیاتشان متحسر است؟» امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ میگوید: پناه بر خدا که نسبت ناحق به خداوند بدهم، خداوند در این حیات از کافران و تمام کسانی که از حقی که از جانب پروردگارشان آمده است رو گردانند، خشمگین است. سبحان الله، من چیزی که نشان دهد خداوند برای آنها متحسر است پیدا نمیکنم! بلکه خداوند نسبت به آنها بسیار غضبناک است و خشم او نسبت به آنها بسیار بیشتر از خشم مؤمنان نسبت به کافران است. سزاوار نیست تا زمانی که خودشان بهخاطر کوتاهیهایی که در پیشگاه خداوند کردهاند متحسر نباشند؛ خداوند درنفس خود برای آنها متحسر باشد. به راستی که تنها بعد از نازل شدن عذاب خداوند است که اینان در نفس خود دچار حسرت میشوند. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
«أسس» نگاه کن آنان چه زمانی بهخاطر کوتاهیهایی که در پیشگاه خداوند کردهاند، در نزد خود متحسر میشوند. پاسخی که در کتاب خداوند پیدا میکنیم این است که این تحسر بعد از نازل شدن عذاب الهی بر سرشان رخ میدهد و طبق فرموده خداوند تعالی هر یک از آنها خواهند گفت:
{ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ﴿۵۵﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّـهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ ﴿۵۶﴾ } صدق الله العظيم.
و اما این فتوا که خداوند بهخاطر گمراهان روگردانی متحسر میشود که به علت اعراضشان از دعوت انبیا هلاک شدهاند، در کجای قرآن آمده است؟ اگر راست میگویید برهانتان کجاست؟ مهدی منتظر پاسخ را مستقیم به پروردگار واگذار مینماید که در آیات محکم کتابش میفرماید:
{ إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ ﴿۲۹﴾ يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿۳۰﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿۳۱﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿۳۲﴾}صدق الله العظيم [يس]
تنها این گروه که محبوب خداوند و محبان او هستند، در دنیا و آخرت، همراه امام مهدی ثابت قدم میمانند. حب خداوند آنها را از نقاط پراکنده جهان به دور هم جمع کرده است. به خداوند یگانه سوگند که انبیا و شهیدان به مقام و نزدیکی بودن آنها نسبت به خداوند غبطه میخورند و این گروه نه از انبیا خداوند هستند و نه در آرزوی شهادت در راه خداوند؛ بنابراین از شهدا نیستند زیرا که آرزوی رویارویی با کافران و ریختن خون آنها را ندارند بلکه در آرزو چیزی هستند که در نزد خداوند محبوبتر است و آن، هدایت شدن کافران است. لذا میبینید آرزو ندارند با کافران بجنگند و خون آنها را بریزند تا خود وارد بهشت شوند. بلکه در پی هدایت تمامی امتها هستند. هدف آنها هدایت همه مردم است و شبوروز برای تحقق این هدف بزرگ و متعالی تلاش میکنند. آنها رحمت خداوند بر مردماند، قدر آنها دانسته نشده و کسی از راز آنها آگاه نیست. به خداوند بزرگ سوگند که این حقیقت قومی است که محبوب خداوند و مُحِب او هستند و خداوند در محکمات کتاب خود وعدهی آوردن آنها را به شما داده است:
{ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءاَمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللهِ وَلا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ(۵۴) }صدق الله العظيم [المائدة]
ممکن است کسی این سؤال را مطرح کند که: «ناصر محمد، آیا نمیبینی این قوم محبوب خداوند و مُحِب او [یحبهم الله و یحبونه] در آرزوی جنگیدن و ریختن خون کافران هستند، نه هدایتشان؟ دلیل آن هم این فرموده خداوند تعالی است که :
{ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللهِ}صدق الله العظيم».
به خداوندی خدا قسم، بالاترین فضلی که خداوند برای بندگانش در کتاب خود معین فرموده است، فضلی است که به این قوم [یحبهم الله و یحبونه] عطا شده است؛ آیا اثری از بهشت و آتش در عبادت آنها میبینید؟ بلکه راز عبادت آنها در برابر خداوند در این آیه آمده است چون محبت آنها به خداوند آنقدر بزرگ و عظیم است که از علائق مادی [هر چه که میخواهد باشد] گذشته است و مادیات را چه در دنیا و چه آخرت حقیر و کوچک میشمارند و در نفس خود، راضی نمیشوند مگر اینکه حبیبشان راضی شود. برای همین است که خداوند در جایی که از آنها سخن میگوید، حرفی از بهشت و آتش به میان نمیآورد. خداوند تعالی میفرماید:
به خداوندی که خدایی جز او نیست سوگند بزرگترین فضل آنها این است که عبادتشان نسبت به پروردگار به کل از مادیات پاک شده است: { ذَلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ } صدق الله العظيم. آیا در جایی که از فضل خداوند بر آنها سخن گفته میشود، نامی از بهشت آمده و بهشت به عنوان بزرگترین فضل برایشان مقرر شده است؟ هرگز چنین نیست! بزرگترین فضل کتاب همانا{ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ } است. لذا خداوند تعالی میفرماید:
{ ذَلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ }.
ب راستی که خداوند صد نام دارد و انبیا، نود و نه نام را به امتها یاد دادهاند، خداوند، آگاه کردن بشریت از نام اعظم خود را به امام مهدی منتظر واگذار کرده است، نامی که همان «صفت رضوان خداوند در نفسش نسبت به بندگان» است و راز امام مهدی منتظر در همین امر نهفته است، اگر که ایمان بیاورید...
ممکن است یکی از کسانی که اسامی خداوند را تحریف میکنند، سؤال کند: «ناصر محمد بهدرستی که نام اعظم خداوند نامی است که هرگاه آن را بخوانند از خداوند پاسخ میگیرند». پاسخ امام مهدی این است که: بین اسامی حسنه خداوند [اسماء الحسنی] تفاوتی وجود ندارد. خداوند بسیار بالاتر و پاک و منزه از این توصیفات است. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
و خداوند تعالی می فرماید:
تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{وَعَدَاللّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(۷۲) }صدق الله العظيم [التوبة]
ممکن است یکی از اندیشمندان صحبت مرا قطع کرده و بگوید: «اگر شما واقعاً و بدون شکوتردید مهدی منتظر هستید، حکایت گروهی را که خداوند در کتاب خود وعده برانگیخته شدن آنها را دادهاست تا مسلمانان و تمام مردم را به سوی بصیرتی دعوت کنند که از جانب خداوندشان آمده است، برایمان وصف کنید تا آنها را از میان دعوتگران الهی تشخیص دهیم». امام مهدی پاسخ را به آیات محکم کتاب خداوند واگذار میکند :
«أسس»! به نظر میرسد این نام را برای استهزا انتخاب کردهای مگر اینکه منظورت از این نام این باشد که قلب تو بر اساس تقوی شکل گرفته است که اگر چنین باشد چه مرد خوبی هستی و خداوند از آنچه که در نفس تو میگذرد آگاه است و بهسوی خدای خود میروی که حساب با اوست. ممکن است «أسس» صحبت من را قطع کرده و بگوید: «صبر کن ناصر محمد، آیا تو تصور میکنی انصار تو قومی هستند که محبوب و محب خدا بوده [یحبهم الله و یحبونه] و خداوند را بیش از انبیا و رسولانش دوست دارند»؟ امام مهدی در پاسخ میگوید: حاشا لله الرب العالمین؛ به خداوند قسم که آنها با محبت بسیار زیادی خدا را دوست دارند. به خداوند عظیم سوگند اگر انبیا و رسولان خداوند آگاهی داشتند که خداوند بعد از پاسخ به دعای آنها و هلاکت قومشان، در نفس خود برای بندگان گمراهش متحسر و حزین است؛ بر علیه بندگان گمراه خداوند، دعا نکرده و صبر میکردند تا خداوند هدایتشان کند. امام مهدی به این گروه که محبوب خداوندند و محب او آموخته است که خداوند ارحم الراحمین بهخاطر بندگان گمراهی که بعد از نزول صیحه عذاب و یا در حال گمراهی، مرده و بعد از عذاب، نادم شدهاند؛ متحسر و حزین است. انصار مهدی منتظر در «عصر گفتوگو پیش از ظهور» کسانی که محبوب خدا هستند و محب او، بعد از آگاهی از این امر میگویند: «حال که چنین است، چگونه ما به بهشت نعیم و حورالعین شادمان باشیم درحالیکه حبیب ما خداوند الرحمن الرحیم در نفس خود برای بندگان گمراه خود حسرت خورده و حزین است! پناه بر پروردگار جهانیان. تا حبیب ما خداوند الرحمن الرحیم راضی نباشد؛ ما به ملکوت دنیا و آخرت راضی نخواهیم شد.» پس امام مهدی منتظر حق، ناصر محمد یمانی در جواب میگوید: پس بیایید و با تمام توان و با هر وسیلهای تلاش کنید و از مردم دعوت نمایید تا رضوان نعیم اعظم خداوند محقق شود و در این راه از سرزنش هیچ شماتتکنندهای هراس به خود راه ندهید. اما بر اساس توانتان و قدرتتان عمل کنید که خداوند هیچکس را بیش از توانش مکلف نمیکند. شما میخواهید خداوند در نفس خود راضی باشد و پیش از این دانستید که از کفر بندگانش راضی نیست و شکرگزاری آنها او را راضی میکند. پس تا زمانی که رضوان خداوند در نفسش محقق شود، مجاهدانه بکوشید و مردم را با بصیرتی که از جانب خدایتان آمده است دعوت کنید تا همه مردم به یک امت تبدیل شوند که در راه راست و مستقیم قرار گرفتهاند و خداوند را بدون شرک عبادت میکنند تا خداوند راضی شود.
خدایا شاهد باش که من امر را ابلاغ کردم و سیاره عذاب پشت دروازههاست. باشد که مردم، از بیان حق ذکر که توسط مهدی منتظر ناصر محمد یمانی، خلیفه خدا بر بشر، برایشان گفته میشود، تبعیت کنند و اگر رو برگردانده و بگویند: «ناصر محمد تو دروغگوی بیشرمی هستی»، در شب عبور سیاره سقر که از عصری به عصر دیگر به سراغ زمین میآید؛ مشخص خواهد شد دروغگوی بدکار کیست. در شبی که در آن، شب از روز پیشی میگیرد، شبی که در یکی از ماهها بدر کامل میشود. شبی که در خلال آن مهدی منتظر یک شبه بر تمام مردم مسلط میگردد و تمامی معارضان، خوار و زبون میشوند، همان کسانی که از بیان حق قرآن عظیم رو برمیگردانند.
وسلامٌ على المرسلين على المرسلين والحمد لله رب العالمين..
خليفة الله وعبده الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.